Search Engine Optimization en Public Relations: de nieuwe samenwerking

Geschreven door Sandra | maandag 1 augustus 2011

Op het eerste gezicht lijken public relations en zoekmachine optimalisatie (SEO) werelden die ver uit elkaar liggen. De ene is gebaseerd op zoekmachine algoritmes, terwijl de andere is gebaseerd op subjectieve overtuiging. Echter, in het huidige nieuwe medialandschap zijn het broeders geworden van elkaar.
samenwerken

Public relations voldoet aan het Internet

Tijdens de oude garde tijdperk, waren de beste PR-beoefenaars degenen die zouden kunnen bereiken dat de "juiste" top level mensen en en de "juiste" massa-media publicaties elkaar bereikten, hetzij door middel van effectieve schmoozing, of overtuigende berichtgeving. In sommige gevallen, was een goede rolodex belangrijker dan de werkelijke vaardigheid. Dankzij de technologie is dit echter behoorlijk veranderd.

In het hedendaagse medialandschap, is het voor goede PR praktijkmensen de noodzaak zowel technische vaardigheden en een diepgaande kennis van web-cultuur te hebben en daarmee in staat zijn om de kracht van het internet te benutten.Terwijl velen in de industrie nooit meer zullen herstellen van de digitale tsunami, is een nieuw ras van PR-beoefenaar geboren, dat is 1 / 3 web producer, 1 / 3 journalist, en 1 / 3 community manager. Deze combinatie van vaardigheid kan enorm bijdragen aan de digitale strategie van een organisatie succes, vooral als het gaat om SEO. De volgende punten zijn een paar redenen waarom en hoe.

Massa media sterft, hyperlocaal is gelijk aan SEO goud

Publiciteit-wise, heeft een artikel in de New York Times - of een massa-media publicatie waar dan ook - niet meer het gewicht wat het ooit heeft gehad. In plaats daarvan, met artikelen in populaire websites of blogs die worden beschouwd als "leiders" voor bijzonder niche markten of doelgroepen, kun je PR-goud bereiken. Maar zoals het er nu voor staat, is SEO ook goud. Niet alleen bent u direct van uw beoogde populaties aan het bereiken, maar uw site zal worden gekoppeld aan of door sites / blogs die hoog scoren voor een veelvoud van zoekwoorden waar u mee geassocieerd wil worden.

Bovendien, aangezien informatie vrij wil zijn, is de kans groot dat kleinere blogs / sites de informatie kopieren, of verwijzen.Bijvoorbeeld een bedrijf dat tuin producten verkoopt krijgt meer SEO punten als over ze wordt gesproken en gelinkt door hoge page ranking websites over tuinieren / blogs dan wanneer hun lokaal nieuwsblad over hun schrijft. Deze hoge page ranking websites voorspellen daarmee ook dat het tuinieren website wordt gelezen door individuele tuinders, of tuinspecialisten, die dan ook verwijzen naar of een repost doen van het artikel op hun eigen sites / blogs. Als uw PR-medewerker nieuw is in dit soort van strategie, geef ze dan een zelfvertrouwen boost. Meer dan waarschijnlijk, als ze een reporter kunnen strikken voor een artikel, kunnen ze dat ook voor een blogger of website editor.

Merk journalistiek beter dan SEOed, gevulde artikelen

De nieuwe golf van PR richt zich op merk journalistiek. In essentie betekent dit dat het transformeren van je online aanwezigheid als de go-to-bron voor uw specifieke branche of niche door het creƫren van zo'n goede content die mensen direct ofwel naar u of indirect naar u linkt via onderwerp zoeken. Bijvoorbeeld, als je een therapeut bent die gespecialiseerd is in cyberpesten, moet je in je blog benadrukken wat je volgt aan recente studies, baanbrekende experts in het veld, waaronder andere therapeuten, evenementen, boeken - in wezen, alles wat te maken heeft met cyberpesten.

Ja, ik weet dat het voor velen SEO en web-professionals is dit oud nieuws.Maar de waarschuwing is dat de PR-beoefenaars meestal goede schrijvers zijn, terwijl de SEO experts dat vaak niet zijn. Een PR-professional die weet hoe te schrijven voor SEO, kan artikelen produceren die effectief te communiceren zijn naar zowel de zoekmachines als mensen. In feite kan ik bijna garanderen dat een artikel geschreven door een PR-beoefenaar een betere kans om te gaan internet vliegen heeft dan een geschreven door een SEO expert. Waarom? Omdat de kwaliteit van de inhoud belangrijk is. Bovendien, hun woord speel vaardigheden bieden hen een beter begrip van hoe een artikel voor zoekmachines geoptimaliseerd kan worden.

Community Management: de achterdeur naar Engine Visibility Search

Iedereen die een techneut is of die al online is voor meer dan 10 jaar, huivert bij het horen van de term 'social media expert'. Terwijl die reactie verdiend is, kan niemand betwisten wat de kracht van de internet gemeenschap is om een doel te bereiken, inclusief SEO doelen. PR beoefenaars, per definitie, houden over het algemeen van mensen. Zij zijn experts in de menselijke communicatie, en dus relaties. In het algemeen laten online relaties zich vertalen naar hoe mensen je content lezen en het delen via tools zoals Twitter, Facebook etc. Standaard, resulteert dit er ook in uw inhoud wordt gekoppeld aan 1 of meer plaatsen, en daarme terecht komen in de sociale media zoekopdrachten. Met andere woorden, PR-beoefenaars helpen organisch bij het opbouwen op basis van het SEO-kader wat er al is, en het werven van vele anderen om hetzelfde te doen.

Zoek samenwerking, op gemeenschappelijke grond

Voor veel organisaties en afdelingen is er nog steeds gebrek aan een gezamenlijk werk structuur die inherent pijn doet aan het web succes. Een solide web designer en digitale strateeg moeten leren om door deze uitdagingen te navigeren en samen manieren vinden om zowel aan te sluiten op en optimalisatie te bereiken van de beschikbare middelen. Als er een PR-persoon(en) beschikbaar is, reik uit naar hen. Als ze nog steeds navigeren op de digitale tsunami, zorg dan dat je samen de tijd vindt om hen te voorzien van enige training. U zult verrast zijn wat een goede aanvulling ze kunnen zijn voor het bedrijf.

Sandra

Sandra Ordonez is een web-astronaut die gespecialiseerd is in digitale strategie en website design. Ze dient ook als externe communicatie Lead voor Joomla. Ze is de oprichter van Biculturele en Multiculturele People Rule en Maagden van NY .Haar webiste,Collaborative Nation , richt zich op web cultuur, community management, en samenwerking.Voorheen was zij de Communications Manager voor Wikipedia. Ze studeerde af aan de Amerikaanse universiteit met een double degree in International Relations en Public Relations.

Wil je op de hoogte blijven? Volg ons dan.